Hjälp! Den anfaller!

Det var med blotta förskräckelsen som jag klarade mig undan ett synnerligen grymt och minst jamat, oväntat angrepp. Vi hade precis kommit hem från morgonpromenaden och husse skulle fixa lite att äta. Själv var jag utsvulten efter min högst krävande undersökning av stolen i buskaget.

081120091458

Stolen står fortfarande kvar bland mina buskar. Märkligt.

Självklart stod undertecknad katt bredvid och kontrollerade så han inte använde för mycket smör och pålägg. Problemet var bara att när jag såg skinkan så tog mörka krafter över mig och jag började vråla för full hals –Ge mig! Jag vill ha!

Plötsligt så smackade det bara till och jag var totalt blind. Det var en halv skinka som hade gjort ett smygangrepp och lagt sig rakt över ansiktet på mig. Förstå min skräck när jag inte såg ett smack och allting luktade häst!

Husse höll på att skratta ihjäl sig, medan jag kämpade för mitt arma liv. Det var enbart tack vare min commandoträning som jag undgick att bli absorberad av den ondskefulla skinkan. Men vänta bara. Jag ska nog hämnas!

9 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vilken skräckupplevelse! tur att du är en tränad katt, vi gissar att skinkan fick vad den tålde och slutade i din mage! Nosbuff

Unknown sa...

Den fick verkligen vad den tålde och ligger nu i säkert förvar i magen. *rap*

Kattson sa...

Stackars di Sippo. Jag säger som Dui och Deco, vilken tur att du är tränad! Har själv varit med om liknande händelser och vet hur traumatiserande det är. Egendomligt också med tvåbeningar som inte alls uppfattar allvaret i situationen utan står och skrattar. Men det är bara att inse att de har inget som helst sinne för vad som är humor och vad som är allvar. Tur att du redde upp situationen så skickligt.

Anonym sa...

MEN Snälla Sippo då, blir du antastad av skinkor oxå, det var väldigt. Du får ge igen. Hardom blivit levande eller så? Har vi inte hört talas om.
Igår var matte på 20 års kalas, vi kunde inte följa med, *SURAR*
Vi fick iaf lite grädde som blev kvar efter tårtan.
Det var lillmatte som fyllde 20 år.
Tiden går fort säger matte.
Snart fyller Mimmi år.
Fast det är en hel månad dit, säger matte.

Tass på dig Sippo och säg nu till skinkan att INTE angripa dig ngt mer!

Mimmi
Chicko
Tarzan
Sessan

http://katternasblogg.blogg.se/

Trollungarnas Värld sa...

men herreminjamare, vilken hemsk upplevelse. Vad är det för skinka din husse håller sej med. Är den inte ordentligt ihjälslagen eftersom den anfaller uppifrån?
Jag förstår hur den måste stinka om den luktar häst-jag har ju så att jama den doften på nära håll...

Anonym sa...

nämen anfalande skinkor+ har vi aldrig hört talas om..berätta mera..hur ser de ut?
tur att du har din commandoträning..
/tassen

Unknown sa...

Mimmi m.fl. - Trist att ni inte fick följa med och festa. Fast ni fick ju lite grädde i alla fall. Jag ska jama åt skinkan att inte slåss med. Hoppas det hjälper.

Maya - Jag misse-tänker att det är en konspiration mellan husse och skinkan. Undersökning fortgår...

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

OOOOOOOOOOO, vilken skräckfilm! Skinkan anfaller!Vi håller på att kiss-a på oss av skratt!

Unknown sa...

*generad* Äsch då. Fast jag borde kanske börja tassa på manuset till en film om det hela. *funderar* Hm...

Skicka en kommentar