Slappar

Det kommer fortfarande massa dumt blött ute och så blåser det årkan också. Husse påstod att det kändes som att stå vid fläktarna på biltvätten. Vet inte riktigt vad som menas, men det lät inget roligt alls.

Inte nog med att min päls blir alldeles blöt och spretig. Min patrullväg blir mer som en hinderbana med inslag av vattengravar. Om det fortsätter på det här sättet, så får vi snart ersätta husses skor med en roddbåt. Det är faktiskt rätt jobbigt att få husse att hoppa över vattenpölarna. Han envisas hela tiden med att springa runt dom, så jag får vänta fyrtiotolv minuter på att han hittat en väg runt insjöarna. Klumpfot!

Nä, det är nog skönare att ligga i husses säng och slappa. Dessutom är täckena helt utmärkta att torka pälsen på.

19112009027
19112009028
“Det gäller att skynda sig så man får den bästa sängplatsen. Här ser ni undertecknad katt i slapparläge.” *kurr kurr*

10 kommentarer:

Nea theCat sa...

Ojdå. Har ni får den där årkanen nu? Ankra husse noga så han inte blåser bort. Passa på att se på underhållningen utan för fönstret är kul att se på allt som flyger omkring.

Dui och Deco sa...

Ja det är väl det enda som är kul just nu, blött och eländigt som det är. Inte ens några stekar som flyger förbi. Passa på att håra ner i sängen riktigt ordentligt, det brukar uppskattas i alla fall hemma hos oss "hi, hi" Tasskram

Kattson sa...

Det är ju ett elände att patrullvägen blir som en hinderbana. Nog för att en commandocat är tränad att klara av det mesta, men gränsen får väl ändå gå vid vattengravar? Tur att du som vanligt hittar lösningar på problemen, som att en paus i husses säng. Han kommer att njuta när han går och lägger sig och du har preparerat sängen både med lite ludd och kanske en aning fukt också.

Unknown sa...

Nea - Jag hade jätteskojsigt när jag jagade massa löv som blåste runt. Jag förankrar mig i min husse. Honom flyttar man inte på i första taget. Inte andra heller när jag tänker efter.

Dui & Deco - Här ska det håras ner som bara kattsingen.

Kattson - Vattengravar är ett allvarligt brott mot katträtten. Att ta en paus i husses säng är aldrig fel. Men underligt nog så muttrar han något om oss katter i sängen. Jag förstår inte alls vad han menar.

Katten Lisa sa...

Katten också, var det till dig blåsten blåste iväg? Jag sa ju åt den att blåsa iväg åt andra hållet?! Och en massa blött också...tur att du är utbildad för såna här besvärliga situationer. En mindre tränad katt hade nog inte klarat av det. Hoppas vallgravarna har krympt i morgon! *brahelgtass*

Unknown sa...

Du får ta i lite hårdare med sol-dansen. Det verkar som om vädret totalt struntar i oss katter och våra åsikter. *hmpf* Utbildningen har helt klart hjälpt mig att hålla några klor torra. Fast vi hoppas på mindre blött kommande dagar. *tackartass*

Anonym sa...

hej sippo,är du nåt inne o läser hos oss?
lämna en liten fot där då och då.
hua,låter inget vidare med årkan.
/tass

Unknown sa...

Jag brukar tassa in med jämna mellanrum. Lovar att lämna ett litet mjaou nästa gång.

Conny på gammelmattes dator sa...

Men Sippo, du skulle ha varit här idag. Solsken och ganska varmt och väldigt lite blåst, fast jag ville inte gå ut i alla fall. Det fanns så många fina flugor i fönstren att jaga och så hade matte lagt upp så jättegod blötmat! - lax och räkor - mums.
tassen från Conny - klosterkatt

Unknown sa...

Conny - Lyckades få lite sol här med nu. Jag förstår att du inte går ut när det blåser. Det blir så kaaaallt. Lax och räkor! Vilken lyxmåltid. *avundsjuk*

Skicka en kommentar