Jag solar

26112009051Vädret har ju som bekant inte varit något vidare. Mest blåst och massa otäckt regn. Så då tänkte jag, att varför inte utnyttja det vi har här hemma? Jamat och gjort, så slängde jag mig framför husse EnergyLight och bara myste med husse. Ibland är livet härligt. Även om det inte alltid är så spännande.

Tyvärr så verkar inte lampan fungera lika bra på husse längre. Han trampar bara runt och grymtar. Är lite orolig för att han kan ha fått den där grissjukan, eller vad den nu heter.

“Undertecknad katt vid lampan”

11 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Tänk vad lite ljus kan göra för humöret! Grymtar husse kanske det inte är svininfluensan, han kanske håller på att bli gris på riktigt! Tasskram

Unknown sa...

Jag har ju då alltid tyckt att husse varit lite svinaktig. *hehe*
Tassen på er.

Kattson sa...

Men Sippo, du måste ha lite överseende med din tvåbente husse. Sen får du passa dig för alltför närgångna nosologiska undersökningar på din husse nu ifall han fått sån där grissjuka så du inte blir smittad. Hela kattvärlden skulle ju stanna upp om du inte kan göra ditt jobb som vanligt.

Unknown sa...

Jag håller mig på minst två svansars avstånd tills han slutar grymta. Tror du verkligen att kattvärlden skulle stanna upp om jag inte kunde göra mitt jobb? Tänk, jag är en viktig katt. *stolt svans*

Trollungarnas Värld sa...

usch och fy - håller han på att bli en nöffis.. Vi får verkligen hoppas att det är fel diagnos. Du får jama till honom att han får gå och få sej ett stick i armen mot nöffisen. Det har min människa gjort och det känns tryggt för då vet jag att hon inte blir en nöffis utan jag kan få min mat på bestämda tider varje dag. Det tycker jag är viktigt

Katten Lisa sa...

Vilken lyx alltså, har ni en sol INNE? Det vill jag också ha! Den där ute verkar ovanligt opålitlig.
Grissjuka? Kolla för säkerhets skull där bak. Ser du nåt knorraktigt? I så fall måste åtgärder genast vidtagas. Annars kan du avvakta tills vidare.

Nea theCat sa...

Åh ja tror ja har glömt hur den stora gula lampan ser ut. *suckar*

Den där grissjukan har många namn. Matte kallar den för nöffissjuka eller baconfeber. Du får hålla koll på husse och se om han har antydan till tryne, knorr eller borst på kroppen.

Är själv lite orolig att matte skall vakna upp sån en dag. Lyckades trots skarpa påjamningar inte få henne att bli stickigad i armen.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Fjutten tassar in här och kollar läget! Sol? Det har vi glömt bort vad det är...så en EnergyLight tycker jag att vi alla önskar oss av tomtekatten! Spinn lugnt och håll koll på husse!

Unknown sa...

Maya - Jag vet inte riktigt om han blir en nöffis, men han grymtar. Husse hatar stick, så han vägrar. Fast jag får nog tjata lite mer, det är viktigt med bestämda mattider.

Gustav - Vår minisol ska lysa två timmar om dagen säger husse. Då brukar vi ligga framför den och lapa i oss lite. Jag kollar oroligt efter knorr där bak.

Nea - Min husse vill inte heller stickas. Antar vi får hålla benhård koll så inga svintrynen växer fram.

Fjutten - Det kan vara rätt skönt med en EnergyLight. Husse säger att han skulle känna sig ännu hängigare utan den och det säger inte lite. Jag lovar att hålla koll på husse.
Tassen!

Anonym sa...

hej i morrhåren sippo.
nämen vad är det du säger? tror du din husse fått svinet?
/tassen på dig.

Unknown sa...

Han är lite grisig ibland bara. *suckar*

Skicka en kommentar