Gammelhusse på besök

Oj vad det har varit kaos här hemma idag. Morgonen började ungefär klockan 04 för husse. Jag hörde hur han vände och vred sig i sängen och inte fick någon ro. Snuffe och jag försökte med lite spinning och trampning, men inget fungerade.

Det blev en rätt tidig morgonpromenad och vi, eller jag snarare, gick fyra varv runt min favoritbuske utanför porten. Sedan blev jag frusen om tassarna och ville gå in.

Här ligger jag vid favoritbusken. Fast det här fotot var taget i somras, när det var liiiite varmare om tassarna. *djup suck*

På eftermiddagen så kom gammelhusse på besök! *skuttar* Han hade ju med sig massor med räkor sist han var här, så självklart förväntade vi oss ett par den här gången med. Men inte då.

Däremot så hade han och husse roligt med en massa “sjukpapper” som husse sa. Jag blev lite fundersam på hur ett papper kunde bli sjukt. Men så förstod jag sedan att det inte var pappret, utan husse som var lite sjuk. Självklart erbjöd jag mina kattologiska tjänster och kastade mig därför raklång bland alla papper. Både husse och gammelhusse morrade åt mig då och bad mig ge &#¤"&% i papprena. Otack är kattens lön.

Efter avklarade pappersstudier så blev det presenter. Det vill säga, dom försökte slå in en present som skulle skickas till något företag. Det hade med hemtelefonen att göra.

Även denna gång var jag tvungen att övervaka det hela, så ingenting gick fel. Fast den här gången så höll det på att sluta i katt-a-strof, då gammelhusse hotade med att tejpa fast svansen i bordet! Olaga hot mot katt!

031120091447
“Men ska du inte tejpa lite åt andra hållet också? Vadå försvinn? Vad menas va?! Hörru, ge katten i min svans!”

Angående gårdagens fynd i buskarna, så står den fortfarande kvar. Jag ska utföra en noggrannare undersökning vid tillfälle.

11 kommentarer:

Nea theCat sa...

Tejpa svansen va? Olaga katthot är ett allvarligt brott!!!

Tass?

Dui och Deco sa...

Vaddå säga fula saker till sin hjälpsamma katt? Finns väl någon regel mot det i Partiet? Tasskram

Tre katter sa...

Tack och lov att din svans klarade sig ifrån att bli fast-tejpad i bordet!!
Fy husse att skrämmas så! :)

Tassar
/Tre katter

Unknown sa...

Nea - Det kan du tokjama! Här ska mjaousan i mig inte tejpas några svansar. *fnys*

Dui & Deco - Jepp, det finns en paragraf som tydligt förbjuder tvåbeningar att förolämpa oss högre stående katter. Ska banne mig dänga paragrafen i skallen på dom. *hytter med tassen*

Tre katter - Ibland är han inte riktigt klok. Fast oftast skojar han bara. Fast ibland blir man lite fundersam. *skelar åt sidorna*

Trollungarnas Värld sa...

Det är väl inte konstigt att din husse har sjuka papper, han har ju såna där stinkpinnar, dom blir man sjuka av har jag hört. Du får ta ut honom på långa promenader så han vänjer sej av med dom...*mutter*. Tänk så friskt hans päls skulle lukta sen...

Nea theCat sa...

Fniss. Ja upptäckte nyss att ja råka tassa ner ett ? bakom Tass. Vet inte varför ja gjorde så :D

Unknown sa...

Maya - Jag håller med dig. Nu blir det långa promenader med intervallträning.

Nea - Jag såg inte det förrän du jamade om det. *tassen för ansiktet*

Katten Lisa sa...

Klockan fyra tycker jag låter i tidigaste laget för morgonrundan, även om jag är rätt morgonpigg. Hoppas din husse kan sova i natt så du kan vänta med rastningen av honom. Och du, kan du inte gömma dom där stinkpinnarna nånstans??

kattson sa...

Sippo, det verkar som om vårt öde är att ta hand om oförstående tvåbeningar. Vad skulle din husse göra om han inte hade hjälp av dig med pappersexcersisen? Jag bara frågar. Jag tror han inser sin totala oförmåga men försöker dölja den genom att försöka vara överlägsen. Så genomskinligt *fnyser*.

Anonym sa...

men det klart att du måste övervaka det husse gör,hur skulle han klara av nåt själv??
*mjauuu??*

Unknown sa...

Gustav - Som tur var så skulle husse fixa lite morgonkaffe innan promenaden. Så det blev inte riktigt SÅ tidigt. Jag vågar inte gömma stinkisarna, för husse blir helt koko då.

Kattson - Du jamade mitt i prick. Det är verkligen vår lott att sköta om dom stackars tvåbeningarna. Jag tror också att han försökte dölja sin oförmåga genom att vara överlägsen.

Kattliv - Precis. Jag måste hjälpa husse med det allra enklaste till och med.

Skicka en kommentar