Halt

Gångväg

Med ett enda långt jam, går det att sammanfatta vår kvällspromenad i går. Husse hade fullt sjå att hålla reda på sina två ben, gissa hur det gick med mina fyra. Det är tur man är en graciös kisse. Jag kan faktiskt gå ner i split med alla fyra tassar, det ni.

Varje gång husse var på väg att halka, så drog han automatiskt tag i kopplet, så att jag åkte kana med alla tassarna i fyra väderstreck.

“Smart katt hittar egen väg”

När balansen väl var återställd, så gav jag husse mitt onda öga. Inte nog med att man är inspektionskatt, nu har jag tydligen blivit räddningskatt också. Borde kanske börja ta betalt för mina tjänster.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sippo snygging!!

Se upp på halkan! =)

//Zombie

Unknown sa...

Uppsnappat och åtgärdat. Håller precis på med att vässa klorna inför kvällspatrullen.
-Sippo, commandokatt.

Anonym sa...

ja, jag tänkte precis föreslå en vässning av klorna så att du kan ha dom som dubb såna som tvåbeningar har på sina brummaskiner som de jamar så mycket.
Själv håller jag mej helst inomhus när det är sånt otäckt väder och åker kana på mattorna istället...

Unknown sa...

Precis min åsikt. Vi katter måste också ha dubbtassar och sånt. Bara inte husse kräver att jag ska byta till sommartassar så fort jag kommer innanför dörren. Hm...

Skicka en kommentar