God Jul

Det vill vi önska alla katter runt om. Ta det lugnt med sillen och tassa försiktigt runt grötfaten. För att visa att vi verkligen förstår hur jul traditioner kan missbrukas, så ställde vi upp på ett foto.

Sippo i luva
“Inte nu igen…” *mutter mutter*
Snuffe med luva
“Eh, vad gör du husse?”

Här kommer vår variant på “Bjällerklang” som husse hela tiden går och nynnar på. Jag blir alldeles jamig mellan morrhåren på den låten!

“Jam å kurr, jam å kurr, hördes i från sjön.
När husse ger oss kram å kel, så känns det som en dröm. TJO!”

4 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul på er. Idag har vi haft det jamarns kul Trazzel och jag. Husse kom inbärande på en gran. Det är snällt att de tar in såna leksaker till oss. Det var väldigt många dofter att lukta på och sen hängde de dit en massa kulor och glitter. DET var kul! Oj, vad det gapade på oss.

Unknown sa...

Vilka lyckans katter ni är som får en gran att leka med. Själv fick jag en julgranskula att glo på. Måste jama att det verkar betydligt roligare med en sådan där gran. God Jul och tassa försiktigt.

Anonym sa...

God jul vill jag jama till dig Sippo! Vad stilig du ser ut! Jag har aldrig fått någon mössa minsann. Men en gran har jag och Piff och Puff fått. Hoppas du får en fin jul fast du bara har en kula att titta på. Tass tills vi hörs igen!

Unknown sa...

Tack detsamma. Känner mig lite fånig i den där mössan, men det går väl över. Här jamar vi julsånger så tapeterna rasar. Så såg jag faktiskt husse smussla in något smaskigt i skafferiet i går. Gissar att vi får det nu på julafton. Jam på dig kompis.

Skicka en kommentar