Vem släckte lyset?

I tassande stund har jag precis återvänt efter ett fruktansvärt äventyr utomhus. Jag märkte på husse att det var något som var lite annorlunda, men jag kunde inte sätta tassen på vad det var.

Plötsligt sätter husse på mig kopplet och börjar göra sig klar för att gå ut. Jag hade egentligen ingen tanke på en kvällspatrull, men om husse trugar så ska jag inte vara svårjamad. Det var då jag upptäckte vad det var som inte stämde. Hela området var nattsvart!

Sippo Bloggar 2009-02-26 006 
“Vem drog ur kontakten? Husseeee!!”

Direkt vi kom utanför huset så blev husse blind som en mullvad i solsken. Dom är väldans ljusskygga har jag hört. Husse slog på lampan som han har på kopplet och så bar det av. Det är ju så typiskt att allt det vita som tidigare lyst upp på kvällarna, nu hade smält bort. Det gjorde ju att husse såg sämre än vanligt, och det säger inte lite.

Själv hade jag inga problem med navigeringen då jag är katt. Husse var däremot lagom road när han lyckades trampa i två vattenpölar på raken. *hehe* Som om inte det räckte så hade det börjat frysa också, så vissa sträckor var täckt med sån där tunn is. Sån som man inte ens ser när det är ljust ute. Snacka om att husse fick fart på fossingarna när dom ville sticka åt varsitt håll.

Efter en stund så stannade vi och tittade upp mot himlen. Det var faktiskt jättefint när man nu kunde se alla stjärnor och sånt. Det varade i sju sekunder, sen blev jag rastlös och släpade husse vidare.

Sippo Bloggar 2009-02-26 004
“Husse, ska inte den där lampan lysa?”

Vi gick en runda som jag inte gått på flera år. Hade totalt glömt bort att det gick att gå där. Medan jag nosade runt och kollade klösvänligheten i träden, så ringde runt och försökte få tag i en elektriker. När det var klart så insåg husse att det lilla nattseende han hade fått, försvann när telefonen lyste upp som en lampa. Jag fick noga lotsa husse runt alla träd, piskställningar och parkerade brumbrummisar.

På vägen hem hände något verkligen pinsamt. Jag tappade bort mig. Två gånger var jag på väg att springa in i fel portuppgång. Det var nog tur att husse var lite uppmärksam, annars hade det kunna bli genant när inte nycklarna hade passat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar