Fint men kallt

Äntligen har lite sol tittat fram. Blev så till mig i tassarna att jag bara var tvungen att rycka bort husse från TV’n och gå på promenad. Vi tog vår vanliga väg till platsen där gräset är som mumsigast. Lite av det otäcka vita har nämligen försvunnit precis där jag vill äta.

Sippo betraktar snön
“Hm, jag ser nog allt lite smarrigt gräs på andra sidan snön.”

Väl över den otäcka snödrivan, så lyckades jag hitta en grön plätt där jag började tugga. Tyvärr började det springa massa människor där, så jag blev lite nervös och gömde mig under en buske. När folkvandringen var över så hade jag tappat aptiten.

Sippo hoppar över snödriva
“Nähä, nu vill jag inte vara kvar här längre. Mors.”

Aptiten kom dock tillbaka när jag såg en hel skock flygande mumsbitar sitta och häcka i ett träd. Jag jamar på heder och samvete, dom sitter där bara för att retas. Dom vet att jag inte kan ta mig upp i trädet med husse i släptåg. Dumma flygfän.

Sippo på sten 1
“Hm, den här stenen ser bra ut.”

Sippo på sten 2
“Hoho, någon hemma?”

Sippo tittar genom busken
“Vad glor ni på va? Fega fjädervippor.”

Sippo på sten 3
“Nähä, nu vill jag nog gå hem igen.”

 

Så känner jag att jag måste påjama att det inte finns mer i boken att ge ut nu. Husse slutade nämligen skriva på den för ett antal år sedan. Det har bara blivit någon sida då och då. Men nu funderar han på att skriva klart den helt. I så fall kommer jag jama för att den ska läggas ut här på min blogg.

Jag önskar alla katter en trevlig helg med mycket  kärlek och gos.
-Sippo

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hände med Gibbe? Bor hon kvar hos dig eller har hon flyttat? För nu bor ju Snuffe med er.
Om jag får svar på det så kan jag väl tåla mig och vänta på en fortsättning.
Tass!

Unknown sa...

Husse håller på att hjälpa mig med en liten fortsättning. *blink, blink*

Nea sa...

Samma till dig Sippo och Snuffe.

Förresten, säg inte att Gibbe också reste till Regnbågslandet.

Unknown sa...

Då jamar jag nog ingenting... *sniff*

Skicka en kommentar