Stressad

Det blir jag ibland på husse. Jag gick som bäst och nosade på lite löv och grenar, då han plötsligt började dra och slita i mig. Det visade sig nämligen att han hade bokat ett möte utan att tala med mig först. Så plötsligt skulle han iväg hux flux och ville därför bli klar med promenaden så fort som möjligt.

081020091362
“Stressa lagom. Nu blev ju till och med bilden suddig också.” *suck*

Så behandlar man då verkligen inte sin katt. Tänk om jag skulle börja stressa upp husse genom att sätta mig och jama vid dörren så fort jag ville ut. Eh, nej vänta… Jag menar, eh uhm. Äsch!

7 kommentarer:

gammelmatte Gittan sa...

Hej Sippo. Ja du får jama med husse om att han alltid måste berätta på morgnarna vad som ska hända under dagen. Så gör i alla fall matte och gammelmatte med oss, så vi alltid ska veta om det är något på gång. När matte eller gammelmatte ska åka iväg någonstans så berättar dom alltid vart och hur länge ungefär som de kommer att vara borta. Om dom ska vara borta en längre stund så tänder de ljuset i hallen så att vi inte ska behöva sitta i mörker. Snällt va?
tasskramar från Conny, klosterkatt

Anonym sa...

hej.
ja,klart du måste få sitta och lukta på löv och grenar utan att husse ska iväg på möte!
säg till husse att han måste planera bättre.
/tasshälsningar från Murre och Pip.

Dui och Deco sa...

DIN promenad är ju det viktigaste på hela dagen?!
Husse bordetänkt på det innan ni gick och sett till att gå lite tidigare. Tasskram

Unknown sa...

Conny - Husse brukar hålla sig hemma för det mesta. Det var därför jag blev så snopen när han började stressa. Ljuset låter han alltid vara tänt när han åker iväg. Bara för vår skull. (säkert)
Nosbuff.

Murre & Pip - Precis vad jag menar! Hur vågar han sätta sina intressen före mig?! Dessutom var han ju inte ens pigg på att gå dit ju. *fattar noll*
Tassen!

Dui & Deco - Jag menar det. Planering verkar inte vara husses starka sida. Fast det visste jag ju.

Trollungarnas Värld sa...

Visst är dom oschyssta dom där människorna! Dom förstår sej inte på det där med att ta det lugnt. Inte undra på att elden slocknar hos dom. Dom tjatar ju hela tiden om att dom blir utbrända.
Tänk om dom kunde göra som vi! Stanna upp och lukta, ta in dofterna i omgivningen. Jag är säker på att dom skulle må mycket bättre då.Inte glömma så mycket och inte trampa på oss...*mummel* Dom skulle SE oss då, som de hedervärda individer vi är (nu blev jag nästan poetisk...eller vad det nu jamar)

Katten Lisa sa...

Ännu en egenskap hos oss som påvisar hur långt vi kommit i vår utveckling: vi stressar ALDRIG för det är helt enkelt ingen idé. Vi arbetar lugnt och metodiskt, och använder den tid som krävs. Tänk vad mycket dom har att lära ännu...
*avstressadtass*

Unknown sa...

Maya - Du har så rätt så. Vi skulle kunna lära våra människor en hel del om att ta in dofterna från omgivningen. Du är verkligen en klok kisse.

Gustav - Vi ligger hur långt som helst framför dessa människor. Lustigt att vi inte har världsherravälde.
*tadetlugnttass*

Skicka en kommentar