Ännu värre

I går jamade jag ju om att det kommit massa blött och sabbat min annars så blanka päls. Jag misse-tänkte att det hade något att göra med Katten Gustav’s antivitt-dans. Han lovade att försöka en ny variant.

Nu på morgonen så var det ännu värre. Nu var det inte blött ute, det var vitt! Det låg vitt på mitt favoritbord där jag brukar ligga och njuta solen när det är varmt. *sniff*

“Nu i somras så var det jätteskönt att ligga på bordet.”
021020091318
“Men titta hur det ser ut nu! Här kan man ju inte ligga heller.”

Jag tror att alla vi katter måste ta i ända från svanstippen och dansa som galningar för att få bort det vita. Jag väntar med stort intresse på att få höra hur Gustav’s nya dans går till.

Det är inte bara jag som tycker illa om det kalla och vita. Husse svär långa ramsor när han nu måste hålla på och klä på sig massa tröjor och jag vet inte vad. Varför kan han inte bara skaffa päls för?

021020091320
“Fast lite sol lyckades jag hitta i alla fall.” *spinner*

10 kommentarer:

Nea theCat sa...

Ja har ett förslag på att tvåbeningarna tar och stickar en tröja av vår avlagda päls. De brukar ju alltid ta lite av vår päls på sig när de suttit i vår soffan tex.

Unknown sa...

Vilken toppen idé! Tänk vilka fina färger våra människor skulle få, å så gott dom skulle lukta också. Du får fyra tassar för din idé. Du är dagens mode-katt!

Dui och Deco sa...

Attans elände. Gustav får skynda sig med nya dansen så vi kan göra en gemensam insats.
Fredagsmys med husse hoppas vi att du får.
Tasskram

Unknown sa...

Vi håller tassarna för Gustav. Fredagsmys låter trevligt. Nu ska jag jaga ut husse på promenad.
Tassen!

Katten Lisa sa...

Jag jobbar som bara den med dansstegen och svansförningen, men jag får inte till det. KANSKE är jag en bit på väg, för alla moln försvann på eftermiddagen. Tror att hemligheten sitter i svansläget mot himlen. Och något i antal tass-stamp, särskilt med höger baktass. Ska försöka förfina uppfinningen i helgen.

Unknown sa...

Hm, du får väl kalibelireria svansen i helgen. Fast var försiktig så du inte retar någon väderkatt som skickar en blixt ner i svansen på dig. Det där med tass-stamp höger baktass ska jag också pröva i helgen. Om taket rasar in så vet vi att det blev fel.
*förfinartass*

Dui och Deco sa...

Du Sippo, vi tänkte på en sak-behöver vi klicka och kolla på din reklam för att du ska få pengar? Behövs det så gör vi det såklart! Tasskram

Imma sa...

Vi är beredda att delta i dansen, så snart Gustav fått stegen att fungera!

Och du Sippo, matte köpte våra tröjor på Rusta och de var inte alls dyra. Finns det något Rusta där du bor?

Tass från Imma, som just övervakat matte i badkaret - hon överlevde den här gången också, skönt nog.

Unknown sa...

Dui & Deco - Det har att göra med både sidvisningar och annonsklickningar. Men husse får absolut inte uppmana någon att klicka, för då bryter han mot avtalet. *förvirrad*

Imma - Det låter bra att ni är beredda på att hjälpa till. Tror det kommer behövas. Vi har vist ett Rusta här, fast jag vill nog inte ha någon tröja. Det skulle bli så varmt med all päls under.
Tassen!

Dui och Deco sa...

ok! Vi förstår precis. Då vet vi! Tasskram

Skicka en kommentar