Att spana

En av mina viktigare uppgifter som säkerhetskatt, är ju att spana och iakttaga  eventuella inkräktare på mitt revir. För att göra detta så är det viktigt att ha grundläggande kunskap.

291020091429
“Undvik att lämna spår efter dig. Eventuellt kan du ha ett par hundfodral utanpå tassarna, så skällisarna får skulden för eventuella felsteg.”
291020091432
“Det är väldans viktigt att smälta in i omgivningen på ett bra sätt. Här har jag kattomoflerat mig med ett löv så ingen ska se mig.”

För att verkligen vara underkåverkatt, så kan du försöka skälla lite som en hund av mindre storlek. Även kallad räkbete eller golvmopp. Var dock försiktig så inte någon förvirrad seniår kattnappar dig i tron om att du är hennes chiuwha-wha.

17 kommentarer:

Anonym sa...

hehhe,,sippo nu drar det i morrhåren sådär skönt igen,det gör ju det när man ler åt det du skriver!du skriver så bra!!
/tass på dig vännen.

Kattson sa...

Vi bara gapar över din geniala kamouflageförmåga *gapar med uppspärrade ögon*. Har inte sett någon katt komma på detta sätt att bli ett med omgivningen. Måste krävas både svår och lång utbildning för detta, det förstår vi. Rocky och Tiger

Unknown sa...

Kattliv - Tack så mycket, måste jag jama då. *spinner*

Kattson - Jo, jag lärde mig grunderna i kattcommando-skolan i Jamlunda. Men eftersom vi katter är så intelligenta, så kan vi alla lära oss detta.
Tassen!

Dui och Deco sa...

Som sagt ett föredöme för oss andra! Själva behöver vi öva lite på att skälla för det är vi dåliga på! Tasskram

Unknown sa...

Tackar tackar. *stolt* Skäll inte för mycket så du blir förväxlad på riktigt.

Katten Lisa sa...

Det där kattomoflaget var verkligen genialt. Ska jag tänka på när jag får vara ute igen. Jag vet ingen katt som är så välutbildad som du. Det är så hyggligt av dig att dela med dig av dina kunskaper. *tacksamtass*

Unknown sa...

Äsch då. *vift med tassen* Det är klart jag delar med mig till mina kattkompisar. Vi katter måste ju hålla ihop mot stickisar, inkräktare och dåligt väder.
*tass*

Nea theCat sa...

Applåderar med tassarna. Yes!! Äntligen har Sippo börjat ge kurs i Säkerhetskattande! Som ja har längtat efter de!

Nosgos!!!

Unknown sa...

Tackar tackar! Hoppas alla kattvänner får nytta av denna information.
*nosgosar tillbaka*

Imma sa...

Det är bra att du delar med dig av dina kunskaper, Sippo! Jag hoppas att Conny läser och lär sig av dig, så att han gör lite nytta här i klostret istället för att sitta och lurpassa på mig...

Tack för hälsningen i min blogg, förresten!

Varm tass från abbemissan Imma.

Wikki sa...

Hej Sippo!
Jag har kollat mitt förråd och har en liten påse kattgräs kvar - vill du ha en portion? Jag bifogar beskrivning så om din husse är normalhändig så bör han klara att odla upp så du och Snuffe kan få smaka!
Maila din adress om du vill ha ett provsmak!
TassKram Wikki

Trollungarnas Värld sa...

Mycket genialt, måste jag jama

Unknown sa...

Imma - Hoppas verkligen att han lär sig att bli en duktig kisse som hjälper dig istället för att försöka *ahem* flirta med dig.
Varsågod för hälsningen. *morrhårsvink*

Wikki - Tvivlar på att husse ens är normalhändig. Men jag måste jama att det låter lockande.

Maya - Tack så mycket lilla sockerpullan. *spinn*

Tre katter sa...

Hihi!
Vi tackar för tipsen!! :)
Våran matte tycker vi ofta påminner om hundar så det här blir nog busenkelt! :)

Tass
//Tre katter

Unknown sa...

Då blir det inga problem för er att skylla eventuella spår på skällisen.
Tassen!

Kaniniss sa...

Hej Sippo! Jag tycker du skriver jätte roligt och du får gärna gå in vår blogg: kaniniss.blogspot.com

Kanin sniff Kaniniss

Unknown sa...

Oj, kaninbesök. Så gott, eller så kul menar jag ju. *ahem* Ska genast skutta över och titta.

Skicka en kommentar