Rapporterar

Jag börjar dagens inlägg med en väderleksrapport: BLÖTT!
Slut på väderleksrapporten.

Sippo bloggar 005
“Jo det stämmer. Jag har efter en noggrann undersökning konstaterat att det är blött ute. Min svans bekräftar det.”

 Så har husse hittat på tokigheter igen. Han hittade en sprayflaska med kattmynta. Denna flaska användes på hela klätterställningen, så det luktade mynta i hela lägenheten Jag försökte kämpa emot, men till slut blev jag bara tvungen att ge upp och kastade mig över ena stolpen.

Sippo bloggar 002
*sniff sniff, snörvel, sniff sniff (klösa, klösa) sniff igen.*

Jag hävdar att denna händelse aldrig ägt rum. Jag skulle då inte förnedra mig endast för lite kattmynta. Det är någon annan katt på bilden. Personligen tror jag det är Snuffe som klätt ut sig.

Sippo bloggar 001
“Vadå jag?! Nu jamar du i nattmössan igen din myntasniffare!”

7 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Snygg bild på dig Sippo! Vilket fint klösträd ni har, samma färg som vårt! Tasskram

Unknown sa...

Tack tack. Ja, vi är väldans glada över att husse fick tag i det där klösträdet. En dag ska jag berätta hur han fick tag i det. *hehe*

Nea theCat sa...

Instämmer med Dui & Deco. Snyggt träd. Men varför sprejade han med mynta?

Unknown sa...

Han har haft flaskan stående i hundra år minst. Nu tyckte han väl att det var lika bra att använda den. Klätterställningen kändes som en ny leksak igen. *svansdans*

Ligans Talesman sa...

Blött ??
Va ??
Vitör hälsar

Unknown sa...

Det är jätteblött här. Det kommer både uppifrån och från marken. *rys*

Tre katter sa...

Här skäms vi inte för att vi är svaga för mynta! Det är ju kattigt! :)

Din nos är så söt när den är både svart och rosa :)

Tassar
//Zeke, Texas & Hajen

Skicka en kommentar