Men jag då?

Nu går skamsen hund på torra land! Efter morgonpromenaden så försvann husse återigen utan mig. Det visade sig att han hade gjort en sån där storhandling inne i stan. Med sig hem hade han då Dentabits (mums) och en gigagantisk säck med kattmat.

Döm om min förvåning när jag tittar närmare på påsen och läser “för vuxna katter 1-6 år”. Eh, hallå ja?! Vad hade han tänkt att jag skulle äta då? Min mat smakar faktiskt som gamla strumpor som dragits genom kattlådan! *örk*

Sippo bloggar 038
“Varför får jämt Snuffe stora matsäckar och jag små?”

Husse hävdade att jag fortfarande hade kvar mer än en halv säck med torrfoder, eftersom jag hela tiden käkade upp Snuffes mat. Så nu fick jag skulden för det också. *suck*

Jag känner mig faktiskt lite diskriminerad här. Snuffe får göra massa med saker som jag aldrig får. Han får exempelvis sitta uppe på köksfläkten utan att bli nedskuffad. När jag försökte så hojtade husse att den skulle rasa ner. Det var väl inte mitt fel att det började knaka lite oroväckande. Jag är kränkt!

Sippo bloggar 041
“Ja e så liten å söt att ja får vara her hur mycke ja vill.” *blink*

Som om inte allt det här räckte, så kommer det massa otäckt blött ute också. Allt går emot mig idag. *sniff*

Sippo bloggar 039
“Men husse, det är blött och kallt ute ju.” *atscho*

15 kommentarer:

Conny i klostret i Otterbäcken sa...

Stackars Sippo. Jag har det lika illa för det speciella torrfoder som Imma får är mycket godare än mitt, men jag får inte äta av det. De täcker över hennes matskål när jag är i närheten - är det inte så att man kan tappa öronen för mindre! - men matte säger att vi får ändå ett jättebra foder för vi får Royal Canin, hair and skin som hon köper hos vetten.
Tröstbuffar från Conny, klosterkattspostulant

Skat-Ann sa...

Är det så kanske att Sippo är lite rund om magen, eller är du bara tjock i pälsen?

Dui och Deco sa...

Det är verkligen inte rättvist! Kattskriminiering kallas det för så du kan nog anmäla husse till jämställdhetsombudskatten om han inte skärper sig.Prova och ät riktigt mycket av den där maten så den tar slut någon gång! Tröstbuffar

Unknown sa...

Conny - Då är vi olycksbröder. Du, jag och Gustav. Han får också sånt där seniårfoder. Jag bryr mig inte att det är nyttigt, det smakar örk!

Skat-Ann - Va.. Vad i hela Fräslunda är det du säger människa?! Tjock?! Jag är fluffig! Jag kan jama att jag har uppgraderat till Fluff 5.2 med extra vindskydd och inbyggd dammsugare. *mutter* Tjock..? *känner på magen*

Dui & Deco - Kattskriminiering måste vara jätteallvarligt. Ska jama till JÄKA (Jämställdhetskatten) Jag ska hungerstrejka och anordna protestmarscher!
Tack för tröstisarna, dom behövdes.

Katten Lisa sa...

Det där med liten och söt känner jag minsann igen, precis så är det här med. Piff och Puff får också ta sig friheter just av den anledningen. Kan inte fatta varför det ska göras kattskillnad på grund av att somliga inte är välväxta?
Hoppas du får ett bra slut på dagen i alla fall!

Unknown sa...

Skönt att jag inte är ensam om att bli kattskriminisierad... Eh, diskrensad. Slutet på dagen har varit helt okej faktiskt.

Trollungarnas Värld sa...

Det var det fräckaste jag har läst på länge. Kattskrimering av högsta tass! Det här fallet måste tas upp av högsta kattstolen. Så här får inte en tvåbening vara mot sin katt. JÄMLIKHET!!!

Nea theCat sa...

Ja vad hände med lika foder för lika katter egentligen? Är vi inte alla lika värda va? *fnyser*

Anonym sa...

Voff, vad sägs om benämningen "misskriminering"? Duger det?

Snälla svansvift från Trassla...

Imma sa...

Jag tycker faktiskt inte att Conny skall vara så avundsjuk på mitt foder... han kunde ta sig en titt på min stackars päls istället, som den har vissnat sedan jag fick sluta med RC Hair & Skin och istället äta njurfodret! *ledsen* För er killar kanske det inte är så viktigt, men en dam vill gärna se prydlig ut...

Matte kom förresten också hem med en jättesäck mat idag - förstås Hair & Skin, så jag får tugga vidare på mitt snålfoder *suckar djupt*. Dessutom har matte hotat med nya blodprover för att se hur mina njurvärden "artar sig" - byter gärna de här veterinärbesöken mot mitt foder, om det är så!

När det gäller Sippos mage, tycker jag att den är precis lagom... han är jättestilig i sin frack, och så kallt som det är ute nu så måste han förstås fluffa upp sig för att kunna sköta sitt viktiga arbete!

Tass från Imma, abbemissa.

Anonym sa...

hej sippo.
ibland har man dåliga dagar då man är lite nerstämd,du verkar haft en sådan dag idag.
/tass på`re

Anonym sa...

Men Kära Sippovännen så du säger, maju
Du får säga åt din Husse att du ska oxå ha mat när Snuffe får stora matsäckar och du bara får små säckar. HMPF.
misskriminering eller vad heter det, Sippo det blir man ibland förstår du, maju.
Man har sina dåliga dagar ibland, det har jag/ Tarzan varje da, nu i två veckors tid, när jag MÅSTE äta den äckliga medicinen som matte ger mig varje kväll, och förmiddag, förstår du det, Sippo hur jag känner mig, mjau.
Hoppas jag slipper den där äckliga vita saken sedan, URK!
Smkar inget vidare kan jag jama.
UNDRAR vad dom där tvåbeningarna skulle säga, OM vi katter stoppade i dom ngt i deras munnar?
Vad tror du Sippo?

Tass på dig.

/Tarzan


mina kompisar här hemma hälsar oxå till dig

http://katternasblogg.blogg.se/

Unknown sa...

Maya - Jag ska nog kontakta en advokatt och släpa husse till kattstolen. *bestämd*

Trassla - Hm, misskriminering... *funderar* Jooo, det låter inte så illa minsann.

Imma - Men en så fin dam som du, ser ju alltid bra ut. *vink, vink* Tack för att du tycker min mage ser normal ut. Det tycker jag med.

Kattliv - Jo, vi har väl alla såna dagar. *suck*

Tarzan - Du verkar ju ha det värre än mig. *kompistass*

Mulla sa...

Synnerligen välfylld kryddhylla. ;-)

Unknown sa...

Eller hur?! Husse använder bara en krydda och den använder han till allt. En riktig mästerkock.

Skicka en kommentar