Ankgrepp

Råkade ut för ett minst sagt underligt angrepp i dag. Jag höll som bäst på att undersöka ett par buskar då husse började föra ett fasligt liv. Det visade sig att han hade hittat nåt i buskarna som han så gärna ville ha fram. Min förvåning var total då jag insåg att det var ovanligt stelfrusen anka. Dessutom lät den ihålig.

061220091498
“Hur sa husse? Du har hittat nåt säger du?”

Jag började en nosologisk undersökning, men precis när jag blev klar så angrep den mig. Ankskrället hade fått tag i mitt koppel och vägrade släppa. Jag blev ju alldeles överrumplad och stack iväg med sådan fart att husse nästan stod på öronen. Men jag lyckades i alla fall komma undan ankgreppet.

061220091501
“Ankan i hög person. Notera dess underliga ställning…”

13 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Mycket underlig figur! Du ser verkligen ut att ha hitta rätt position för att få inblick i busken! Tasskram

Unknown sa...

Underlig är en underdrift. Jag ska vid tillfälle försöka luska ut lite mer om filuren.

Hillman sa...

Visst har jag sett ankor förut men den där såg inte ut som andra. Är du säker på att den var vid liv, såg lite död ut, tycker jag.

Taxkramísar.

Hillman & Illerson sa...

Ber om ursäkt att jag inte såg att du tyckte det var ok med länken men nu är du på plats och vi hälsar dig välkommen att hälsa på hos oss.

Taxkramisar.

Unknown sa...

Hillman - Visst verkar den lite underlig? Undra om det är en sån där som är duktig på att spela död, så när man kommer nära så anfaller den.
Tax så mycket för länken hos er. *morrhårsvift*

Kattson sa...

Det här kunde gått riktigt illa om du inte varit en så rutinerad och vaksam katt. Den där ankan ser klart MISStänkt ut. Om jag inte litat på din erfarenhet hade jag varit rikgit orolig för dina framtid undersöknngar av objektet. Smart försök av ankan att försöka vara i underläge genom att spela död, men dig lurar man inte.

Unknown sa...

Ja tänk om det varit en otränad katt som hittat den. *ryser* Jag har ju i alla fall lång erfarenhet av underliga saker, då jag med jämna mellanrum blir anfallen av husses strumpor. Men jag lovar att vara försiktig när jag undersöker den nästa gång.

Sigge Svamphund sa...

Hittade hit från Hillman och Illerson så jag passar på att lämna ett tassavtryck.
Jag är en hårt arbetande svamphund som också bloggar.
Bor ihop med ett par katter gör jag också.
Återkommer gärna till dej.

Tre katter sa...

Verkar ju som om den där ankan var helt galen!
Tur att du kom undan och att du dessutom räddade husse från ankgreppet!

Tass
//Tre katter

Trollungarnas Värld sa...

jag måste jama om att du är ute för många underliga figurer på dina husserastningar.

Unknown sa...

Sigge - Alltid trevligt med nya besökare. Tack för tasstrycket. Hälsa mina kattkollegor.

Tre katter - Galna anksjukan, kanske? Det är inte första gången jag får rädda min husse. *suckar*

Maya - Jo... Vet inte riktigt varför, men dom verkar dras till mig.

Malte och Snoken sa...

hej sippo, du verkar va en kul en! Vi hitta hit från hillman, du kommer få mkt taxbesök de närmaste dagarna ; ) Vi är två taxbrorsor i skåne. Jag, Malte gillar katter o sitter gärna o tvättar/pussar på dom. Medans jag Snoken nog gärna gnager lite i min undersökning...hrm. när vi var små lekte vi med katter.
Matte har suttit o fnissat åt dina o husses äventyr hon tycker särskilt bra om husses lingvistiska framställning av mjau´andet! Matte har haft katt i omgångar o vet ju att en katt jamar inte, den kan låta allt från groda till get!
slafspussar från mustaschprydda wienerkorvar

Unknown sa...

Kul att ni tittade in och tassade runt lite. Besök är alltid roligt, det spelar ingen större roll vilken art man tillhör. Jag har bara hört talas om katter som umgås med skällisar. Jag måste erkänna att dom har rejält med råg i svansen. Husse hälsar och tackar. Han är väldigt stolt över sitt langu...leng...lingolostiska framställning. Allt mellan groda och get? Har jag låtit som en get? *funderar*

Skicka en kommentar