Sprit

Jag glömde ju berätta om en sak som hände igår. Det var rena mordförsöket på mig! Jag höll som bäst på med min patrull, då jag ser en för mig okänd människa komma ut från grannporten. Självklart insåg jag mitt ansvar som områdeskatt och beslöt mig för att gå fram och hälsa.

Hon verkade vara en snäll människa, för hon sträckte nämligen ner handen mot mig och lockade. När jag var nästan framme så kände jag en underlig, för att inte säga, fruktansvärd stank. Jag var inte helt säker på var den kom ifrån, först misstänkte jag husse, men så fort jag nosade på hennes händer så höll jag på att tappa morrhåren av förfäran. Det luktade jättestarkt och det bara stack i nosen på mig.

22082009954
“Usch! Det stickades som nålar i min stackars nos.”
(denna bild är arrangerad.)

Jag försökte desperat springa hem, men husse höll i mig och försökte lura i mig att det inte var någon fara. Ingen fara?! Min högt älskade och välvårdade samt känsliga nos, hade blivit obrukbar på ett ögonblick. Hur skulle jag nu klara av min nosologiska undersökning? Som tur var, så släppte det så fort jag kommit bort en bit. Människan förklarade för husse att hon hade tvättat händerna med sprit. Högst underligt, jag trodde människor drack sprit. Detta är ett klart fall för advokatten.

Fast det händer så mycket underligt i området. Själv hittade jag Snigeln Sven, hängandes från en buske. Hur kom han dit?

22082009946
“Huvet upp och fötterna ner eller är det huset upp och antennerna ner? Hoho, hallå?”

Den här dagen har varit spritfri. Husse tog sig som mest en kopp kaffe. Vi tog en tidig morgonpromenad för att se på soluppgången. Tyvärr så uteblev den på grund av moln. Vi fick faktiskt vänta enda till eftermiddagen innan solen tittade fram igen, och då var det bara en liten stund. Stackars husse gick och frös och svettades om vartannat.

22082009950
“Åh vilken mysig sol.” *spinner lyckligt*
22082009955
“Men hallå! Vem snodde solen?!” *mutter, fnys*

 

Nu ska jag äta middag… en väldigt liten middag. Snålhusse. *mutter*

3 kommentarer:

Mea sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nea theCat sa...

Jag har hört om de där. Tydligen är tvåbeningar rädda för någon slags gris-sjuka som gör att de en dag vaknar upp med tryne, knorr och svinborst på kroppen. Därför tvättar de tassarna med sprit när de varit ute.

Kan man ju förstå att de inte vill vakna som gris en morgon. Men hade de varit katt de vaknat som hade saken kommit i ett helt annat ljus

Tass!

Unknown sa...

Åh, då vet jag det till nästa gång. Hoppas att det inte smittar, för jag vill inte ha en nöffande husse hemma. Han beter sig ändå som ett svin. *mjurr, mjurr*
Klart att alla vill vakna upp som en katt. Tänk vilket lyft!

Skicka en kommentar