Hämd

När jag var ute och trampade runt med husse i det vita, så kunde jag inte sluta tänka på det lömska angreppet från igår. Vi hade precis kommit ut då jag började spana efter den skyldige.

Det var en liten bit hemifrån som jag såg en nära släkting till förövaren. Jag tyckte det var dags att slå ett slag för alla katter som fått vitt kastat i nacken.

Slå buske 1
“Dumma buske, här får du.”
Slå buske 2
“Muckar du också gräl va? Här får du.”
Buske slagen
“Sådär, nu vet dom vem som bestämmer.”

Det ska inte komma några kattans buskar och slänga vitt omkring sig. Nu kanske dom tänker sig för nästa nästa gång, innan dom ger sig på en oskyldig katt igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HA ha, som det så kattlikt heter - hämnden är ljuv..

Unknown sa...

Sanna mina mjaou! Den busken fick minsann vad den förtjänade.

Skicka en kommentar