Snabbkontroll av omgivningen

Husse var ovanligt villig att gå ut med mig i dag. Blev lite nervös och började ana hundar i buskagen. Men det slog mig sen att husse var halvt hysterisk i går. Han hittade nämligen en böld som satt där fästingen att pussat mig för ett par dagar sedan.

Då det var sent på kvällen så gick det inte att ringa till dom där otäcka veterinärerna heller. Jag kunde ju självklart talat om för husse att det inte var någon fara. Men han verkade inte vara direkt mottaglig för min information.

Husse sov väldigt dåligt i natt och mumlade något om u-båtar. Jag fattade noll, men har lärt mig att inte bry mig så mycket om husses natt-svammel.

Vi tog en promenad runt i området och kontrollerade buskar och brunnar. Det är ju snart vinter och då kan vi ju inte ha brunnar som folk trillar igenom. Det blir liksom inget bra alls.

Sippo nosar buske
“Hur var det här då? Inga nyheter alls?”

Efter en snabbkoll av buskage och brunnar, så ansåg jag mitt jobb vara klart. Jag är ju trots allt bara en katt, jag har faktiskt andra saker att syssla med också. Som att exempelvis sova.

Gallerbrunn
“Tjohoo! Någon hemma eller?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar