Lite kyligt ute…

Men trots kylan så fullföljde jag mina uppgifter som lokal säkerhetskatt. “Med stort ansvar följer stora uppgifter” var det någon som sa en gång. Tror jag i alla fall.

“Hur var det här då?”

Blev faktiskt två promenader i dag. En på morgonen, då husse gick omkring och huttrade och svor över sina blöta skor. Han ska väl inte klaga som har skor. Värre för mig som blir alldeles blöt om tassarna. Fast efter lite magkliande så glömde jag bort det blöta och kastade mig på rygg och rullade runt ett par varv. Passade även på att undersöka ett träd som såg lite visset ut. Men efter närmare undersökning så hade det bara nyst och tappat löven.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visste inte tidigare, att träd kunde nysa. Bra, Sippo, nu vet jag.
Din husses pappa.

Unknown sa...

Jo, det händer i bland har jag hört. Det är visst mest på hösten dom känner sig lite "bladiga" så att säga.

Anonym sa...

Tur för omgivningen att du patrullerar där. Borde värt någon form av ersättning, tycker du inte det? Jag skulle kräva 2 bitar vitfisk/dag.
Mjaou från Gustav

Unknown sa...

Jo man tycker ju det. Har aldrig smakat vitfisk förut, ska genast jama åt husse att skaffa det.

Skicka en kommentar