Det blev blött

Det är lite synd om mig i dag. Jag lyckades få med husse ut på en promenad. Vädret såg liiite ostabilt ut, men jag tänkte att det ordnar sig nog. Efter att släpat runt husse i 20 minuter så märkte min radarnos, att det var något i luften.

Plötsligt började det ramla ner sånt där blött äckligt, uppifrån himlen. Först så tänkte jag inte på det. Det var först när jag fick ett stänk rakt i ögat, som jag bestämde mig för att krypa in under en buske och kolla läget på den lokala buskfronten.

Då inser husse att jag bara tar skydd, då var det slut på friden och det var bara att gå hemåt. Självklart så skulle husse titta på fåglar och annat konstigt på vägen hem. Det tog en evighet innan vi var hemma vid husknuten.

Jag beslutade mig för att ta en snabbkoll på den lokala buskfronten här hemma också. Jag ligger som bäst och tuggar på lite gräs, då gör husse något jätte elakt. Han ruskade busken så det bara forsade ner sånt där blött. Jag blev alldeles dyngsur i pälsen. Nedrans husse.

Jag tänker inte jama till honom på hela kvällen. *fnyser*

0 kommentarer:

Skicka en kommentar